keskiviikko 11. heinäkuuta 2012

9.7.2012 Pagegiai, Liettua

Kuvssa yksi monista Kaliningradin puolella olleista sodan muistomerkeistä. Odassa oli tosi paljon kaatuneiden nimiä. Olin mielestäni laittanut kellon herättämään kuudelta. Aamupalalle mennessäni havaitsin kuitenkin, että kello oli jo kahdeksan. Ts. aikavyöhyke oli taas vaihtunut. Matkaan kuitenkin pääsin aamuruuhkaan ja siinä ruuhkassa sitten hiljalleen kolusin reittiäni Liettuaa kohti vievälle tielle. Löysinkin sen kohtuudella, teitä menee kaksi ja minä lähdin sitä pienempää. Tiet kyllä yhtyvät parikymmentä kilometriä ennen rajaa. Rajalla on Sovetsk:in kaupunki, joka oli minusta aika iso. Jotakin minä katselin, kun ajoin päätieltä ulos ja sitten olinkin heikon navigointitiedon varassa etsimässä paikkaa, mistä pääsee rajan yli. Tupsahdin kuin vahingossa pitkään jonoon joka osoittautui raja-asemajoniksi. Pääsin pyöräni kanssa jalankulkijoiden portista, ja kun olin päässyt passintutkinnasta puhkesi raju ukkoskuuro. Sain vaihtaa sadeasun päälle raja-aseman katoksen alla ja suuntasin sitten matkaan Liettuan suuntaan. Liettuan puolella pääsin rajalta EU-passilla nopeasti ja ajelin heikossa sateessa tänne Pagehiai:ta kohti. Olin G-mapista katsonut, että täällä pitäisi olla hotelli. Pankkiautomaatti, kauppa ja sitten hotelli, kaikki löytyi. Tänään oli edellistä rennompi päivä, 133 km matkaa, pääasiassa hyvässä säässä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti