lauantai 23. huhtikuuta 2011

Lepopäivä Roquestas de Mar:issa


Lähdin Ugijarista perjantaiiaamulla liikkeelle tuntien oloni aika väsyneeksi. Päästyäni risteykseen, missä piti päättää, jatkanko etelään, käännunkö vuorten poikki vai käännynkö rannikolle, päätin kääntyä rannikon suuntaa ja viettää lepopäivän. Lakettelin Adra:aan ja ajoin siitä aivan rantaa pitkin hyvässä, oikeastaan kovassa, myötätuulessa ja ajoittaisessa tihkusateessa Almerian lähelle Roquetas de Mar:iin. Otin täältä hotellihuoneen rantahotellissa tarkoituksella levätä ja venytellää.

Jos huomenna olen hengissä, ajatuksena on jatkaa Almeriaan ja siitä uudelleen tietä A348 vuoristoon. Säätila tänäänkin on aika viileä, eikä se mitään kovin hyvää ole luvannut eteenkäänpäin. Olisi ehkä parempi, kun en katselisi noita ennusteita, turhaan huolehdin tulevista, minun kun pitäisi opetella elämään päivä kerrallaan.

Olen venytellyt aamulla jo noin tunnin. Reidet olivat vähän samaan sorttiin kipeät kuin alkumatkassa Ruotsissa kun olin matkalla gibralttariin. Nuo vuoristotiet ovat aika kovia, jyrkkiä ja lisäksi pyörässä on noin 40 kg ylimääräistä painoa. Nousuja on kertynyt keskimäärin noin 1000 m/ päivä, eilenkin 700 m, vaikka tulin alas tuolta vuoristosta. Pääsyy kaiketi kuitenkin on, että minulla on niin vähän ajokilometrejä tälle vuodelle. Mielenkiintoista katsoa, mitä tämä lepopäivä tekee.

Hyvää pääsiäisen akaa lähimmäisilleni Suomessa !

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti