tiistai 29. toukokuuta 2012

29.5.2012 Zatoka Ukraina

29.5.2012 Zatoka Ukraina
Sateinen aamu ja matka jatkui. Satoi lähes koko yön ja vettä tuli jonkun verran aamutoimieni ja aamupalan aikana. Sade kyllä jotakuinkin lakkasi, ennen kuin pääsin liikkeelle. Viivyttelin tahallani, että posti ehtisi aueta. Olin viimeinkin löytänyt postikortteja ja minulla on kaksi tärkeätä henkilöä, joille kortin lähetin. Pyörää pakatessani, ohitseni rakennuksen alakertaan käveli pari rotevaa isäntää konepistoolit kainalossaan. Näitä aseita on näkynyt pitkin matkaa, ne hämmentävät ja pelottavat. Virkapukuisilla ne vielä menettelevät, mutta kun niitä on siviileilläkin. Muutama päivä sitten poliisi pysäytti mersun kuskin ja pyysi häntä autolleen. Kuski nousu autostaan ja lähti seuraamaan poliisia pistooli (tai käsiase, en minä erota pistoolia revolverista) vyön alle näkyvästi tuikattuna. Ei taitaisi tulla Suomessa kysymykseen.. Aseellisia vartijoita tuntuu olevan hyvin useissa liikkeissä. Vartijoita yleensä on joka paikassa. Niin, lähdin liikkeelle lepopäivän jälkeen hyvin rauhallisesti. Sanoisinpa jopa valmentajalleni, Juha Rankiselle, että tämä 70 km:n ajelupäivä voidaan hyvällä syyllä tulkita toiseksi lepopäiväksi. Huomenna sitten katsotaan, lähteekö se kone käyntiin vai alkaako yskiä. Ts olenko minä pilannut koko kunnon totaalisesti. Muistan hyvin, kun Juha sanoi, että lyhyessä ajassa kuntoa ei juuri voida parantaa, pilata se voidaan. Jos olen sen pilannut, niin täytyy vain nöyrästi ajella kotiin ja aloittaa uudestaan kunnon luominen. Tämä paikka mihin päädyin, on Zatoka, mielenkiintoisen, ohuella hiekkakannaksella erotetun sisämeren länsireunalla. Rantapaikka, hyvää hiekkaa ja paljon majoituspaikkoja. Minulla vain oli vaikeuksia valita, kun pihoilla oli kova hyörintä mutta ei oikein tahtonut saada selvää, mikä on auki. Tämäkin hotelli, johon majoituin, on kovan kunnostustyön keskellä, osa huoneista on kuitenkin valmiina ja pääsin nauttimaan työn tuloksista. Kirjoitan tätä 16:31rannalla, auringossa mutta ei mitenkään erityisen lämmintä. Pitäisiköhän kastaa varpaita, niin tietäisi, millaista on Mustan meren vesi ? Ei se minua houkutellut uimaan, vaikka olenkin joskus kylmemmissäkin vesissä uinut. Tällainen päivä, taidan alkaa loppupäiväksi lomalaiseksi.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti