torstai 15. syyskuuta 2011

15.9.2011 Klopein am Klopeiner see, Itävalta


15.9.2011 Klopein am Klopeiner see, Itävalta
Pitipä tutkia navigaattoria, että paikallistin, missä olen. Nimittäin, minä ajelin Itävallan puolella Italian kartalla, se ulottuu vähän tälle puolelle. Sitten eilen ostin Slovenian / Kroatian kartan. Nyt näiden väliin jää pätkä, mistä minulla ei ole karttaa. Kyllä se kohta löytyi. Tässä oli aika lähellä tuota Drau-jokea, jota olen seurannut päivän, pieni järvi, jonka ympärille on keskittynyt täyteen kaikenlaista lomatoimintaa. Huomasin sen vasta majoituttuani, se järvi ei näy tähän majapaikkaan, mutta siitä on hyvä kartta tuolla seinällä.

Viime yö oli sateinen, vettä tuli illalla ukkosen kera ja vielä pitkin yötä. Aamu valkeni pilvisenä, mutta vettä ei enää tullut. Sen verran viileää oli, että pyöräilypusero jouti laukkuun vasta puolen päivän jälkeen. Löysin pyörätien Drauradwer R1:n aika helposti aamulla. Se seuraili tänään pääosin soratienä Drau-jokea väliin puikkelehtien pikkukylien välistä. Taival oli aika helppoa, vähän nousuja. Villach:n kohdalla tiehässäkkää taas oli koko lailla ja siinä piti tehdä vähän kiemuroita, jotta tie löytyi. Ihmiset neuvovat auliista ja Itävallasta löytyy paremmin englantia puhuvia ihmisiä kuin isommista maista. Mukava rauhallinen päivä, ajo maistui. Vaikka olen lyhentänyt ajopäivääni periaatteessa, herään vasta 7:ltä ja hyväksyn ensimmäisen sopivan majapaikan klo 17:00 jälkeen (en klo 18 jälkeen niin kuin joskus aikaisemmin), niin silti matkaa kertyy. Tänäänkin 130 km. Nämä pyörätiet menevät kyllä niin mutkille, että maanteitä taitaisi tulla ainakin kolmannes vähemmän. Mutta ensiksikin, eihän minulla ole kiire ja toiseksi, kyllä se on todella paljon miellyttävämpää ajella kun ei tarvitse huolehtia autoista.
Jokohan huomenna oltaisiin Slovenian puolella, jossakin Maribor:in paikkeilla ?
Kuvassa (013/ 15.9.2011 Itävalta) on maissia kuivaamassa ulkorakennuksen seinällä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti